Smal vs Fet

Okej, förlåt för detta långa onödiga inlägg. Men detta är min blogg, och det är väll meningen att jag ska skriva vad jag tycker och tänker?

Jag har ingen aning om vilka som läser min blogg. Har mer eller mindre 40-60 läsare per dag. Kanske känner alla mig och träffat mig irl, eller så känner ingen av er mig. Eller jo, vissa av er. Vet att några jag känner läser ;) Men tillbaka till saken. Ni som kanske inte har sett/träffat mig irl så är jag väldigt smal. Nej, jag har inte anorexia och nej, jag bantar inte. Jag äter som fan, men jag har turen att inte gå upp i vikt. Men detta har inget med min kropp att göra, jag är ganska nöjd med den. (nja, vissa saker kan man alltid ändra på?) Men det är folket jag börjar störa mig på. Idag kommenterade inte bara några enstaka att jag är väldigt smal, utan ganska många faktiskt. Fick kommentarer som: Öhh, man kan ju känna dina revben. och det ser ju ut som du har anorexia?. Fine, tyck vad ni vill... men ärligt, om jag vorde skiiitfet, värsta fetma, kan ni då med handen på hjärtat säga att ni skulle säga: Öhh, man ser dina fetvalkar eller men gud vad fet du är! Du har ju fetma! Gå och banta! ?? Nej, jag tror inte det.

Asså förlåt för detta utbrott, men börjar bli ganska trött på detta. I typ 7-8 så frågade min gympa lärarare om jag hade anorexia och höll på skitmycket. Hon satt närstan alltid vid vårt bord på lunchen och kollade hur mycket jag åt och sa alltid till mig att ta mer mat osv. Nu har det blivit bättre, men dom spydiga kommentarerna kommer man inte undan. Kan inte säga att en lärare som suttit med oss inte har kommenterat min tallrik: Men gud var du var hungrig idag och ska inte du ta mer? osv är något jag har hört väldig ofta nu.

Och nu är jag så jävla trött på det! Förlåt mig för att jag inte tycker maten är god i skolan! Smakar bajs förfan! Går häldre hem och äter min hamburgare! Jaa, ni läste rätt! Jag äter en hamburgare om dagen! No kidding! Fråga mina kompisar. Jag äter typ aldrig hemlagad mat. Äter typ bara skräpmat. Och att jag inte går i vikt är väll inte mitt fel?

Jag svär, nästa gång någon säger att jag har anorexia ska jag säga att den personen har fetma! Lika elakt fan att säga att någon är fet som smal!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Yo go girl! Philip gjorde likadant på mig idag! Han ba Öööh alla dina ben sticker fan ut!

Katta let's smasha alla med tjockisjackorna!



Och alla som läser detta, Katarina <3 hamburgare for lajf ju!

2009-12-14 @ 17:10:27
URL: http://sofiefi.blogg.se/
Postat av: Maja

(Y)

2009-12-14 @ 17:54:24
Postat av: Idaaa

Patti e tjockast i hela världen så alla håller käften:D

2009-12-14 @ 19:59:05
URL: http://lifeisabubbble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0