memories

Kände bara för att skriva av mig lite.
Imorgon och i övermorgon är det intagninsprov på heleneholm.
Helt sick. För ett år sen var det jag som var där i deras sits. Asså den dagen var helt sjuk. Hade sån himla stor press på mig för jag visste att jag måste komma in på heleneholm till varje pris! Det var ingen annan skola jag ville gå på och jag hade inte betygen till att komma in så denna intagninsprovet var viktigt! Asså hela den sista terminen i nian hade jag sån ångest inför gymnasievalet och jag ville verkligen välja rätt! Och som tur gjorde jag det! Men det var sjukt läskigt att dom bara tog in 20 elever! Var inte alls säker på om jag skulle komma in!
Kommer ihåg att under intagningsprovet var vi ca 10 st och bland dom 10 var Anisette, Emma och Saskia som senare blev mina klasskamrater! Kommer också ihåg hur lycklig jag var när Roland, regissören som höll intagningsproven, sa att han nästan kunde garantera att jag skulle få gå där på hösten. Men man kunde aldrig veta säkert.
I Juli när breven kom ut så var jag i Ungern och jag bara såg folks statusar på facebook att de hade kommit in på deras skolor och jag höll på att skita på mig så nervös jag var! Men senare på kvällen fick jag ett samtal från mamma och det var bra nyheter!
Trots att jag var glad över att börja på heleneholm så var jag ändå rädd. En helt ny stad, helt ny skola och helt nya människor! Jag höll seriöst att dö dagarna innan skolan började! Något jag absolut inte behövt göra om jag bara visste hur mitt första år skulle sett ut! Jag trivs stenbra! Människorna är helt fantastiska! Älskar min klass! Det är inte så vanligt att alla umgås med alla, men vi klickar verkligen hela klassen och har alltid roligt tillsammans! Man längtar ju till skolan! Inte för att matte och sånt är roligt, utan för det händer ALLTID nått kul i skolan ändå! Sen är resten av människorna så himla chill också! Har fått några bra vänner i musikklasserna och lärt känna några dansare! Har t.o.m skaffat några polare i tvåan! Och sedan behöver jag inte ens berätta att teaterperiod är det roligaste jag har varit med om?
Näää, gud jag vet inte vad jag hade gjort om jag inte kom in på heleneholm.. ish vill inte ens tänka tanken!
Och nu har snart ett år gått, bara två år kvar. Åh finaste ES1D♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0