Min semester (Part II) - Österrike, Linderhof

 
 
Som sagt var Linderhof slottet ett av det vackraste jag sett, både på utsidan och insidan! Man fick inte heller fota där inne, men jag kom på mig själv gapa mer än ett fåtal gånger! När jag blir kung ska jag också bo så! ;-) Linderhof slottet var inspirerat av Versaille slottet i Frankrike som Ludwig XIV levde i. Alltså fanns såklart en miniversion av spegelsalen!
På en av bilderna kan ni se hans grotta som kung Ludwig II byggde, med en inbyggd sjö där han hade en "båt" som han satt i och blev skjutsad runt i. Riktigt fett! Det är värt att ta en titt på bilderna jag lägger till, så fint! Och på tal om fint.. Hur fint är inte vattnet i Österrike på en skala? :-)

De två första bilderna är på hans sovrum! Det var det rummet jag fastnade mest för. Mittemot sängen har han en fantastisk utsikt på ett vattenfall. De tre sista bilderna är på hans inbyggda grotta. Den var så fet!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0