Min semester (Part I) - Tyskland, Neuschwanstein

 
Tre dagar spenderade vi i Tyskland/Österrike som början på vår resa! Vi besökte Neuschwanstein slottet och Hohenschwangau slottet! Det var så otroligt vackert så man visste inte var man skulle ta vägen! Sagoslott på riktigt! Om ni har vägarna förbi Füssen så måste ni kolla in slotten! 
Det jobbiga var att man inte fick fota inomhus så för er som är intresserade så lägger jag upp lite bilder jag har hittat på internet! Slotten är verkligen breathtaking! Kung Ludwig II byggde verkligen underbara slott, men inget slår Linderhoff som ligger precis vid gränsen mellan Österrike och Tyskland. DET mina vänner var det FINASTE jag sett i hela mitt liv. Kommer ett inlägg om det med =)

Lite backround info för er som är intresserade (jag tycker sånt här är så intressant!!) så är det gula slottet, Hohenschwangau slottet, är Ludwigs barndomshem där han växte upp. Det vita sagoslottet, Neuschwanstein, byggde Ludwig till sig själv och bodde i senare!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0