moppe?

Det var någon i skolan som frågade, Har du fått din moppe än? Så nu ska jag förklara engång för alla dealen med min moppe.

Nu är det så att jag och pappa har åkt runt och kollat på moppar och jag har valt ut en jag tycler är snygg. Problemet är bara att den inte är här i lund. Så om jag köpter den måste jag åka hem med den. So far so good. Men här kommer problemet. För att jag skulle kunna köra hem min moppe måste jag ha körtkort A.
(För er som inte vet vad körkort A är: Körkort B är det körtet man måste ha för att köra bil. Körkort A är det man måste ha om man kör MC. Men enligt den nya lagen som kom den 1 okt. Måste man skaffa Körtkort A till EUmoppar, som man innan bara skulle ha förarbevis)

Den körskolan jag ska ta mitt körkort på är på utbildning i två månader nu för att dom lärarna måste lära sig allt om Körkort A osvosv. Sen i december så måste jag gå igenom 9 timmars teori, 3timmar körning och sen ett prov på det. så jag tror inte att jag kommer hinna få min moppe detta året :( Men i januari så borde det funka =) Bättre sent än aldrig, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0