Jobbet

Vintern är officiellt slut och nu blir det bara varmare och varmare (hoppas vi). Två jobbdagar kvar sen är jag ledig!:) överlevde helgen med nöd och näppe och nu ska jag överleva två boyspass, vilket jag tycker är värre. 
Och jag tänke förklara lite för er som läser min blogg som ba whaat entertainerpass? Whaat boyspass? - jo såhär ligger det till.. För er som inte har varit på hamleys så är det inte som BR att man går in, väljer leksak, och går ut. Här har vi massa leksaker som är öppna som folk kan prova, vi gör massvis med demonstrationer som folk kan kolla på osv. Alltså väldigt mycket liv och rörelse. Så varje dag får man ett område och så ansvarar man för de demonstrationerna på den avdelningen. 
Så man kan va på girls/lovely - man får ha på sig löjliga kläder och en kjol som spänner otroligt hårt vid midjan och göra glitter tatueringar och måla naglarna. 
Man kan va på boys - det jag tycker minst om, och flyga helikopter och köra wallracern. Jag kan inte så mycket om killeksaker och känner mej fånig när jag flyger helikoptern och försöker se ut som om jag har en aning om vad jag gör, så jag avskyr att stå där. Hör inte alls hemma. 
Sen har vi arts and craft - som är roligast enligt mig. Man får visa magic pens, blopens, snazzyklistermärken och drawing board. (Y)
Entertainer - man står i fronten, utklädd och ska vara super glad och positiv, hälsa alla välkomna och försöka locka till sig kunder. Otroligt långtråkigt, en minut känns som en timme, men jag gör det hellre än boys. 
Sen kan man då också stå i kassan eller ut på golvet och hjälpa kunderna och visa våra handdemos. 

Så.. Långt inlägg om mitt jobb, men hoppas ni hänger med lite nu.
Nog om jobb. Kan berätta att jag tränar flitigt och det börjar ge resultat! Jej! Från 0 till minst 10 pushups på en och en halv vecka! Jappjapp. Better watch our för jag är farlig ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0