Min semester (Part IV) - Ungern, hemmaplan

När vi blev trötta på att roadtripa och leva i en resväska så bestämde vi oss för att dra oss hemmåt. Och oj så himla nice det var att få vara hemma och bara mysa med sina pluttar i några dagar!! :-D

30 augusti

Hej kompisar!
I torsdags var jag lite överallt! Sprang runt i stan på ärenden, var hemma hos Hampus en stund, åkte vidare till Jesper och åt middag och tillslut hamnade jag på ölkafeet (ja.. Igen...) med Selma och Albin! Så kul att träffa Albin igen! Gullegris!

I fredags så kände jag att jag har druckit vin i 4dagar på en vecka så jag körde på en hemmakväll! Pretty little liars och choklad! Vad mer behövs? :)

Idag så roadtripade jag, Ida och Sofie lite! Har man tillgång till bilen så har man ;) förutom att åka till greveholm så (för att citera Ida:) "vi körde vilse, vi pratade med My som gjorde pastasallad, vi åt chips i bilen när det regnade, tittare på fiskar, drack kaffe i Lomma. Ungefär så." Haha, bra dag med andra ord!

Min semester (Part III) - Slovakien

I Slovakien spenderade vi en heldag med att bara gå runt och kolla på kyrkor, byggnader, åka båt och ja.. spana in staden helt enkelt! Älskar att besöka nya länder och bara se och uppleva! Riktigt häftigt var det när vi åkte båt så fanns det en punkt där två olika floder möttes och blandades. Riktigt fett att se för båda hade olika färger och flöt i olika riktningar :-)

27 augusti

Tjena kompisar!
Igår åkte jag hem till Hampus och vi åt och kollade på Harry Potter! Sen på kvällen mötte vi upp Jesper, Jacob, Lindita och Rebecka för några glas ute (standard nuförtiden.. Haha) jättetrevligt sällskap! Sen åkte jag och Hampus hem till Jesper och spelade guitar hero mitt i natten!
Idag vaknade vi och då var det dags för Hampus att gadda sig!! Roligt fett blev det! Stöttade honom i en timme sen så fick jag springa hem och byta och fräscha upp mig! Nu är jag påväg in till Jesper där myskväll med middag och guitar hero väntar! :-)

Helgen

Ja, fredagen var ju inte tiptop för mig, så på lördag jobbade jag och sen bestämde jag och Jesper för att ta några glas ute och ha lite kvalitetstid! Blev som vanligt flera timmars prat och det var så trevligt!

Söndagen jobbade jag igen, och efter jobbet så lunchade jag och saga! Så kul att catcha upp lite! =) Senare åkte jag hem till Hampus och pratade vi om allt och lite till! Kvällen avslutades hemma hos Jesper med blandning av guitar hero och riktigt gitarrspel! :)

Nu blir det lite kvalitetstid med min Hampus!

They say that the world was built for two. Only worth living if somebody is loving you

Vi ses ikväll, Malmö!

Min semester (Part II) - Österrike, Linderhof

Som sagt var Linderhof slottet ett av det vackraste jag sett, både på utsidan och insidan! Man fick inte heller fota där inne, men jag kom på mig själv gapa mer än ett fåtal gånger! När jag blir kung ska jag också bo så! ;-) Linderhof slottet var inspirerat av Versaille slottet i Frankrike som Ludwig XIV levde i. Alltså fanns såklart en miniversion av spegelsalen!
På en av bilderna kan ni se hans grotta som kung Ludwig II byggde, med en inbyggd sjö där han hade en "båt" som han satt i och blev skjutsad runt i. Riktigt fett! Det är värt att ta en titt på bilderna jag lägger till, så fint! Och på tal om fint.. Hur fint är inte vattnet i Österrike på en skala? :-)

De två första bilderna är på hans sovrum! Det var det rummet jag fastnade mest för. Mittemot sängen har han en fantastisk utsikt på ett vattenfall. De tre sista bilderna är på hans inbyggda grotta. Den var så fet!

Fredag

Oj vilka två dagar. Torsdagen började bra.. Tills jag kom hem och problem efter problem bara kom! Skulle egentligen haft min visa intervju i Stockholm idag men det blev inte så! Allt jag skulle ha med hann inte skickas till mig så det var inte lönt att åka dit. Så ringa runt, skriva mejl, skriva ut massa saker, springa till banken osv osv osv. Har haft så ont i magen, men allt verkar ha löst sig nu!

Har betalat in deposit till lägenheten, betalat min första termin och fått en ny tid till mitt visum, så allt är på banan igen! =)

Men efter 24h av ren ångest har jag bara låst in mig och gömt mig från omvärlden. Har inte lust med något, vill bara glömma allt för en stund! Checkar ut för idag, men hoppas på en bättre dag imon! Börjar jobba igen, får se hur det går! Haha :-)

Min semester (Part I) - Tyskland, Neuschwanstein

Tre dagar spenderade vi i Tyskland/Österrike som början på vår resa! Vi besökte Neuschwanstein slottet och Hohenschwangau slottet! Det var så otroligt vackert så man visste inte var man skulle ta vägen! Sagoslott på riktigt! Om ni har vägarna förbi Füssen så måste ni kolla in slotten!
Det jobbiga var att man inte fick fota inomhus så för er som är intresserade så lägger jag upp lite bilder jag har hittat på internet! Slotten är verkligen breathtaking! Kung Ludwig II byggde verkligen underbara slott, men inget slår Linderhoff som ligger precis vid gränsen mellan Österrike och Tyskland. DET mina vänner var det FINASTE jag sett i hela mitt liv. Kommer ett inlägg om det med =)

Lite backround info för er som är intresserade (jag tycker sånt här är så intressant!!) så är det gula slottet, Hohenschwangau slottet, är Ludwigs barndomshem där han växte upp. Det vita sagoslottet, Neuschwanstein, byggde Ludwig till sig själv och bodde i senare!)

Malmöfestivalen

Sa att jag inte skulle, vill egentligen inte, är ju inte lika kul längre... Men sällskapet är nice så ja.. Jag får ge malmöfestivalen en chans iår.. :-)

(Btw- ett år sen jag klippte håret till nyckelbenen! Ändå mycket det har växt! Ner till brösten! :-D glad tjej!)

20 augusti

Hej bloggen!
Har struntat i att uppdatera under min semester, mest för jag inte pallat - men det kommer! :)

Jag kom hem i söndagskväll och då åkte jag direkt hem till Hampus för att mysa med honom! Dagen efter så ringde Jesper och bjöd hem oss på middag! Så gott och så mysigt! Har saknat mina pojkar ❤️

Efter fyra flaskor vin så traskade jag och Hampus hem halvsovande kl 1 på natten.

Igår vaknade vi och Hampus åkte till jobbet, men efter några timmar kom han hem igen för han mådde inte så bra, så vi mös tills på eftermiddagen då jag träffade Selma och Olivia! Efter massa prat, lunch och ett glas vin senare åkte jag hem och sov i min egna säng för första gången! :-)

Idag ska jag in och träffa Sofia och Caroline i Malmö, men to do listan är lång innan! Mycket att tänka på - om en månad flyger jag!